از دیگر مباحثی که در این کتاب بررسی می شوند: ترکیب های مختلفِ «اطّلاعات»، «شبه اطّلاعات»، و «اطّلاعاتِ کذبِ گمراه کننده» در جامعۀ اطّلاعاتیِ امروزی؛ «برساختِ اجتماعیِ واقعیت» به وسیلۀ روایت های رسانه های جمعی؛ «آنتروپی» و «عدم قطعیت» به عنوانِ ممیّزه های فرهنگِ اطّلاعاتی؛ دلالت های این ایده که «اطّلاعات رسانه ای با یک پیام است»؛ و پیاده سازیِ این ملاحظاتِ نظری در دو موردکاوی: جنگ در عراق، و بحرانِ اقتصادیِ 2007.
فرهنگِ حاکمِ امروزی، فرهنگِ اطّلاعاتی، فرهنگِ جامعۀ تود ه ای، فرهنگِ حاکم و روایت ها برای برساختنِ واقعیت عناوین فصلهای این کتاب می باشد.
گفتنی است کتاب "دانشِ فرهنگ و فرهنگِ دانش" با 362 صفحه و به قیمت 60000 تومان به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به چاپ رسیده است.
علاقه مندان برای تهیه این اثر می توانند به فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به آدرس تهران - خيابان انقلاب –خیابان فخررازی – تقاطع ژاندارمری – ساختمان منشور دانش- طبقه همکف-پلاک 6 مراجعه و یا با شماره تلفن 02166487625تماس حاصل نمایند.